HABERLER

Avrupa’dan gelen 20 turist, karavanla Türkiye turu yaptı

Almanya, İsviçre ve Avusturya’dan karavanla Türkiye’ye gelen 20 turist, 45 günlük gezi kapsamında Kastamonu’ya ulaştı. Farklı ülkelerden gelerek Türkiye’de buluşan ve karavanla tura çıkan 10 aile, yedi coğrafi bölgede birçok yeri gezdikten sonra Kastamonu’nun Daday ilçesinde bulunan Balabanağa Konağı’nda konakladı.Farklı ülkelerden gelerek Türkiye’de buluşan ve karavanla tura çıkan 10 aile, yedi coğrafi bölgede birçok yeri gezdikten sonra Kastamonu’nun Daday ilçesinde bulunan Balabanağa Konağı’nda konakladı.Turistler, İstanbul ziyaretinin ardından Türkiye’den ayrılmayı planlıyor.“BİR DAHA KESİN GELECEĞİM”İsviçre’den eşi Alfred ile yolculuğa çıkan Dagmar Steffer, Türkiye’ye ilk kez geldiklerini söyledi.

Tarihi yer ve mekanları gezdiklerini, özellikle doğal güzelliklerin bulunduğu yerlerden çok etkilendiklerini belirten Steffer, “Doğasından, insanların güler yüzlülüğü ve sıcakkanlılığından çok etkilendik. İnanılmaz tarihi doku var,. Kaçkar Dağları’ndan geçerken sanki bir anda kendimizi İsviçre’de bulduk, İsviçre Alpleri’ne çok benziyordu” dedi.Türkiye’de bulunduğu için çok mutlu olduğunu dile getiren Steffer, “45 günümü Türkiye’de geçirdiğim için çok mutluyum, bir daha kesin geleceğim. İstanbul’u gezdikten sonra 45 günlük Türkiye gezimiz sona erecek” diye konuştu.

İNANILMAZ BİR ÜLKE İLE KARŞILAŞTIM”Geziye Almanya’dan katılan Tomas Hering de Türkiye’nin beklentilerinin ötesinde olduğunu vurgulayarak, “İnanılmaz bir ülke ile karşılaştım. Özellikle coğrafyası beni çok etkiledi. Ege Bölgesi’ni gezdik, oradan Akdeniz, İç Anadolu’ya geçtik. Konya ve Kapadokya’ya gittik. Sonra bir anda kendimizi 5 bin metrelik dağlarda, 2 bin metre yükseklikteki göllerde bulduk. Güneydoğu Anadolu Bölgesi’ni, Karadeniz’i gördük. Türkiye’nin doğasına hayran kaldık” ifadelerini kullandı.Köklü bir kültürle karşılaştığının altını çizen Hering, “Bölgedeki antik Yunan, Romalıların kültürünü gördük. Kültürel ve coğrafi çokluk çok güzel. İnsanlar inanılmaz yardımsever ve güler yüzlü. En önemlisi, Türkiye’nin ne kadar büyük bir kültürel zenginliğe sahip olduğunu gördük. Türk yemeklerini çok sevdim. Helvayla sütlaca bayıldım. Gittiğimiz her yerin yemeklerinden yedik. Kebabı, sac kavurmayı çok sevdim” diye konuştu

Kafileye Türkiye turlarında rehberlik yapan Levent Bilgiç ise ailelerin Türkiye’ye İpsala’dan giriş yaptığını anlatarak, şunları kaydetti:“Türkiye’nin hemen hemen tüm bölgelerini gezdiler. Adıyaman, Urfa’da deprem oldu diye bu bölgeyi listemizden çıkarmadık. Mardin’den Van’a kadar çıktık, Hopa’dan Karadeniz’e geçtik. İstanbul’da 45 günlük turumuzu bitireceğiz. Karavancılar daha özgür ruhlular. 10 karavanla 20 kişi geldi. Türk insanının misafirperverliğini çok sevdiler. Türk insanının yardımseverliği ve pozitif yaklaşımından etkilendiler. Antik kentleri gezdiler, Kapadokya gibi doğa harikası yerleri gezmekten çok mutlu oldular.”